Mitkoivanov's Weblog

юли 29, 2009

МОИТЕ МАЛКИ РАДОСТИ

   Vilford, благодаря ти за поканата  да се включа в Радост за душата (х6)… …Разказите по късно!

За сега:

               1.   ДА НАПРАВИШ ДОБРО   

IMGP4609        

Помогнах и да си направят гнездо. Пролетта замазах дупката над разваленото  от врабци и плъхове гнездо, после всеки ден разливах вода в градината за да имат строителен материал и те ми се отблагодариха.  Измътиха  си ластовичета   и  сега неспирно кръжат, изпълвайки  двора с веселото си чуроликане…..Така ластовичките в бащината стряха, душата ми сгряха.

       2. ДА  СИ  ПОЛЕЗЕН НА ХОРАТА

      Отидах  в селската аптека да взема животоподдържащите лекарства на бабите от махалата.  Съпруг от младо семейство ме заговори и каза:” Ти не ме познаваш, но ще ти кажа, че много вярно си описал  всичко. Така е както си го описал.  А помниш ли , че на улицата е имало и геран?”…

      Не помнех,  но се почувствах значим и полезен.

      Докосна ме  щастието,   че писаното от мен не е безмислено,   че има хора които ме четат и съм и полезен.

 

   3. Осъзнах какво е  ДА СИ УДВОЛЕТВОРЕН ОТ ТРУДА СИ!

       Тези дни си бях  на село. Поработих.

       Подстригах тревата на улицата зад къщата и родния ми дом заприлича на заресан  младоженец.

      Старата желязна порта блесна в  бяла  боя и сребърен феролит.

      Изпитах върховно удоволствие, когато видях, че бащината  55 годишна къща погледна с нови очи  на света, погледна ведро и весело,   погледна с  боядисаните от мен прозорци с бяла блажна боя, рамките с майско зелено и хоросановите фризове с варно мляко.

      Усетих райския вкус на засадените от мен зеленчуци, на сварената от мен ракия, на плодовете от посадените от мен ябълки и  сливи.

      Изпитах радостта от извършена  работа.

       4.     ДА  ОЧАКВАШ  ВЗАИМНО ЩАСТИЕ С ХОРАТА КОИТО ОБИЧАШ

        Очаквам от 1 август  да сме отново заедно с внука и съпругата на почивка , да плуваме , да играем тенис  и шах, да четем   художествена литература,   да съчиняваме разкази, да се разхождаме и радваме на  взаимността си,  да си признаваме, че се обичаме!

     5.     ДА  ОТКРИВАШ КРАСОТАТА В ЗАОБИКАЛЯЩИЯ ТЕ СВЯТ 

Поглед на юг

Поглед на юг

 

 и поглед овлака на север

и поглед от влака на север

            Радва  ме  пътуването из страната.   Ожънатите безкрайни блокове в Северна България. Радва ме изгрева и залеза,  стремежа за чистота и подреденост в родното ми градче Пордим, в Пловдивския жилищен район „Тракия” –  израстнал от нищото заедно с детето ми.

        6. ДА ИЗПИТВАШ РАДОСТ ОТ СРЕЩАТА С НАЙ БЛИЗКИТЕ СИ ХОРА

       Радват ме срещите с брат ми и майка ни, споделените спомени за изживения  им живот, равносметката и извода, че не напразно сме живели. Че децата ни са вече устроени и възпитани, че сме допринесли да станат човеци.

     7.  ДА ТЪРСИШ ПОЛОЖИТЕЛНОТО И НАДЕЖДАТА ВЪВ ВСЯКА ПРОМЯНА

           Радва ме, ако щете и това, че България   циливизовано  сменя своята   власт  и продължава пътя си към просперитет, въпреки грешките на растежа.

  8.   ДА   ТЕ   РАДВА  И  САМОТАТА

Picture 002

           Понякога се радвам и на  самотата. Тогава,  необезпокояван мисля и осъзнавам,

че съществувам!

2 Коментари »

  1. Четох, четох и с всяка от точките ти си казвах „и аз така“, „и аз така“… Откривам блога и му се израдвах страшно. Тъкмо подготвям подарък за човек, който се пенсионира. Искам да му покажа, колко велики неща може тепърва да направи. Разтърсих се за успели хора, именно след пенсионирането им от някакъв занаят, който не е бил тяхното призвание, но така се е случил и ги е изхранвал. Имам усещането, че ти си тръгнал в твоята си посока. Давай! „Възможното е само една стъпка след невъзможното!“ (Жак Саломе).
    Поздрави!
    Капка

    Коментар от Капка — юли 29, 2009 @ 12:27 pm

    • За мен беше удоволствие и още една от немалките радости! Благодаря ти, че намина! Блогът е и твой, за мен ще е чест, винаги си добре дошла и твоя екип също! Колкото до пенсионера, имам предложение: потърси Джеръм К.Джеръм – „Как да бъдем щастливи с малко“. Вярвам, че ще му се понрави. Удача!

      Коментар от гравитон — юли 29, 2009 @ 1:50 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

