Mitkoivanov's Weblog

август 11, 2011

НЕНАДЕЙНА СРЕЩА

             Нали сте съгласни, че  живота  често ни поднася  изненади, които най-малко сме очаквали? Така се случи това лято и с мен …

    От завършването на някогашния ССТ”Климент Аркадиевич Темирязев” в гр. Белене, бяха изминали цели 44 години. Може да не Ви се вярва, но през тези  години, кракът ми не бе стъпвал там. Всяка година съучениците се събираха,   канеха редовно и мен. Аз всяка година,  намирах  оправдание  да не отида на срещите.Това, разбира се,  не пречеше  да се срещат и без мен. Срещаха се те… и тъй като се виждаха често, някакси незабелижимо един за друг, неусетно  остаряха… В  моето съзнание и спомени обаче,  те си бяха останали онези 18 годишни,  красиви момчета и момичета с които гласувах за първи път…

      Преди 2 години не издържах. Както вече съм разказвал, след като бяха безкрайно настоятелни, а и този път организираха  традиционната среща в Клисура, за да са по-близо до  Пловдив,  където живея от 1970 година,  нямаше вече накъде  –  отидох на срещата…Няма да  Ви разказвам  и нищо за срещата. Ще Ви кажа само, че стана една весела, луда среща, като онези които си организирахме на млади  години. Болшинството, особенно женската половина, си бяха запазили момичешката лудост и дяволит блясък в очите. Цяла нощ не спряха да пеят, да танцуват и да лудеят.Аз бях разочарован. Трудно превеждах образите на старите баби и дядовци, до спомена за младите усмихнати съученици и съученички…

       

         Ех, как исках  да си останат, поне в моето съзнание,  каквито ги бях запомнил на 18 години…

       Но думата ми сега е за таз годишната среща. Отивам това лято в Белене.  Не бях ходил там от 44 години. За това,  още при първоначалните разговори за уточняване часа и мястото  на срещата, категорично отказах да ме посреща някой и т.н.  Вглъбих се, „скрих се” и се впуснах  да се потопя в атмосферата на крайдунавското градче…  Почти цял ден обикалях някогашните улици.  Водеха ме спомените по някогашните непохватни цулувки и трепети на първата ученическа  любов… Възстановявах миналото с първите победи на баскетболната площадка и футболното поле, с първия досег към литературата и театралната самодейност на читалищната сцена и училището… Вървях си значи  по старите беленски улици и се чудех,  как може толкова малко да се направи за благоустрояването и развитието на селището в което се строеше уж Втора атомна. Само зелените площи и плочници  в центъра имаха промяна. ..

       Наред със  старите, над половин вековни къщи,   кокетни жилищни блокчета, гледаха унило с празните си прозорци и лустро и навяваха тъга на  старите католически и източноправославни храмове…

     

  Късно след обед,  поуморен и натъжен, вървях към центъра и читалището. След час два, в питейното заведение под сцената,  щеше да се състои поредната  среща.   Тогава,  най-ненадейно и за самия мен,  срещнах Марин Денов.

Така си  и знаех. Ще попитате, кой е  Марин  Денов?I  И сте прави!  Малцина от Вас са от Белене, а още по-малко са тези които си спомнят името на  дългогодишния  радиопрограмен ръководител в градчето. Хилядите радопредавания, излъчвани от стайчката  на  първия етаж в градското читалище, отдавна са забравени. Мнозина,  от онези които са ги слушали и са се радвали на топлия кадифен глас на радиопрограмния ръководител, вече го слушат от отвъдното.  За по-младите,  тези „остарели форми”,  вече не са актуални.

             Но Марин  Денов си е останал общесвено ангажиран и търсещ контакт с родолюбивите и обичащите народната песен съграждани.

       Сигурно има и  хора,  били в Коми АССР   1985-1900 година.  Посещавали ежегодните прегледи на художествената самодейност,  мнозина от тях с   умиление си спомнят  сърдечните изпълнения на народния певец от  Благоево,  Марин Денов.

      Ето някои от неговите изпълнения:  „Разлистила се е черешка”„Калине” , „Есен се заесенява” , „Димум”, „Се качило моме на яболче” .

http://vbox7.com/play:a1f806fa

http://vbox7.com/play:83e14e81

има 1 коментар »

  1. Добро попадение, аз самия известно време доста активно съм се интересувал от цървули и от малко политика също ;). Сега не остава много време, но пък за сметка на това чета по блогове и т.н. Весели дни от мен 😉

    Коментар от доставка на хранителни стоки — септември 1, 2011 @ 6:38 am


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Create a free website or blog at WordPress.com.

