Mitkoivanov's Weblog

май 22, 2012

ЗЕМЕТРЕСЕНИЕТО В БДЖ

Съкращения в БДЖ

   

              Когато  рано тази сутрин дрънченето на празните чаши  в салонния бюфет,  подземния тътен и люлеенето на  стария бащин дом, ме събуди,     веднага се досетих, че има земетресение.   Не се изплаших.   Преживял  съм и  други  по-големи земетресения,  като  онова от Вранча  и другото от   Стражица.  Някои от стените на  къщата и до сега стоят с пукнатини,  а в съзнанието ми, пак   изплува  гледката с   вълнообразното движение на  релсите от коловозното развитие на гара Пловдив, където  живеех в малките блокчета до сами 6-ти челен и лично видях, как  релсите се надигаха  като морски вълни.

               И този път, двадесетината секунди се изнизаха като въздишка.  Къде от страх да не се повтори, къде от любопитство,  излязох  пред  къщи.   Пордимското небе  блестеше като огромен  звезден воал,  метнат от   виртуозен илюзионист. Само за броени минути,   3-4 метеорита се стрелнаха  от  различни  посоки и скорост  и оставяйки за кратко  следи, изгоряха. Беше  3 часа на 22 май 2012 г. Кучетата  масово се разлаяха. Тук там се  включи и   тревожно крякане на кокошки,  плах  птичи глас по дърветата… После всичко  утихна. Уличните лампи си светеха,  прозорците на околните къщи  жумяха заспали в тишина.  От  към маслобойната, както обикновено си се носеше непрекъснатата , еднообразна   песен на машините…   Първо тихо, после засилващо се до силно и отново затихващо  нагоре  по релсите на Згалевския баир  премина  влак. Животът си потече в нормалното русло.

               –       Щом  влаковете си пътуват, значи няма нищо страшно ! – казах си аз, бившия железничар, дето  като на  баща му и дядо му , живота е  минал  край железницата. Аз, стария железничар, който  от опит знае, че  „В кондиция ли е железницата,  значи и държавата е добре. И обратното!” А то, сега какво земетресение някакво? Нищо работа. Виж това дето става с железопътния транспорт в България е друго нещо. Истинско земетресение   ги друса железничарите вече над 20 години.  Изподруса ги. Къде бяха 82 хиляди  – къде са 25. Съкратиха  ги. Не останаха вече…А къде  бяха пътнически влакове с 15 вагона, къде са с един? …  Ама още  съкращения  щяло да има…. Ей право да  Ви кажа, в това раздрусано време, не ми мирише на  реорганизация,  оптимизация  и модернизация, а  най ми  мирише на приватизация и по скоро на  чиста ликвидация!  Защото като съкратите вагона или локомотива  и вече няма  да има влак! … 
                                               
      Вижте и    Най – Бързия влак в света!

Вашият коментар »

Все още няма коментари.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Блог в WordPress.com.

%d bloggers like this: