Mitkoivanov's Weblog

януари 4, 2014

ЕДИН КОМЕНТАР ПО За много години или старите – нови дрехи на пъдаря

Picture 205http://pehliova.wordpress.com/2014/01/03/%D0%B7%D0%B0-%D0%BC%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE-%D0%B3%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%B8-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%80%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B8-%D0%B4%D1%80%D0%B5%D1%85%D0%B8/#comment-800

Честита 2014 ! Крепко здраве и душевен уют да ти донесе!Дано сбъдне хубавите неща, които си пожелаваш!…
…Така отреди съдбата, посрещнах я сам. След дни подготовка (както си му е реда), след грижите около напускащата този свят, 90 годишна моя мила майка, и след отпадане на последната надежда, че ще ме навести някой друг от най-близките ми хора, се озовах сам край отрупаната с благодат на родната ни земя, новогодишна софра. …
… Аз и разтворените страници на една книга. „Жътва“ на Любен Вълчев, издателство „Сиела“. Любен Вълчев е родом като мен от Пордим. Книгата му е една изповед, разказ за осъществената му мечта от Пордим до Калифорния. Както вече се досещаш, в нея се оглежда живота му, от неговата 6 годинка, през ученическите и студентските му години в Германия по време на ІІ-та СВ, емигрантския му живот, вече като лекар във Франция, Канада и САЩ, та до последните му дни, когато 83 годишен навестява България!…Преминава през нея за да се сбогува! Осъществил ли е или не, не знам, детската си мечта да се изучи за да си купи колело,за да забогатее и осигури богат, безпроблемен живот на децата си в Америка. Дали е бил прав или не, че остави майка си и баща си в техните последени часове, не мога да съдя. Може да го съди родната му земя, родния,  строен и от него дом, децата и внуците му които и днес живеят в Калифорния и никой от тях не знае български, може да го съди само Господ…
… За себе си знам, че даже в тази Новогодишна нощ, разделен по стечение на обстоятелствата от семейството си, не бях сам! Чувствах уюта на родния си дом, чувствах се спокоен под клоните на дълбоко пусналите корени на посадените от дядо ми, баща ми, сина ми и мен, плодни дърветата в двора!Бях си у дома, изпълнен с душевно спокойствие, независимо от финансовата и материална празнота и знам, че не съм присадка!
…“Жътва“ на Любен Вълчев, наистина е една книга, която всеки съвременен българин си заслужава да прочете през 2014 година!

 

Вашият коментар »

Все още няма коментари.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Вашият коментар

Блог в WordPress.com.

